تشويق كودكان

روانشناسي تخصصي

نشانه هاي افسردگي دوران كودكي
مضرات نداشتن سكس در افراد
علت هاي عقب افتادن پريودي چيست
شيوه هاي جلوگيري از سرطان
درمان تيك
اختلال نعوظ
یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

تشويق كودكان

دادن پاداش به كودكان يعني وقتي كودك كار خوبي انجام داد با كلام ، هديه ، بوسيدن يا بردن كودك به پارك  از او قدرداني كنيم تا بعداً كارهاي خوب بيشتري انجام دهد . پاداش ها هميشه با هدف و برنامه ريزي صورت نمي گيرند مثلاً وقتي كودكي حرف زشتي مي زند و اطرافيان مي خندند . اين خنده براي كودك پاداش محسوب مي شود و دفعه بعد هم اين كار را تكرار مي كند .

 

 

به نقل از سايت مهارت هاي فرزند پروري فيليا ، انواع پاداش به كودكان شامل پاداش كلامي به كودكان ، پاداش عاطفي يا پاداش جسماني به كودكان ،  پاداش فعاليتي به كودكان و پاداش مادي  به كودكان در زير به طور مختصر بيان شده است  .

 

 

پاداش كلامي يعني  تحسين و تاييد كودكان با كلام و زبان ، پاداش‌ عاطفي رفتارهاي غيركلامي مانند بغل كردن ،  بوسيدن و .. هستند كه علاقه و محبت والدين را به كودك نشان مي دهند . پاداش فعاليتي به كودكان يعني فعاليت ها و كارهايي كه  كودك دوست دارد انجام دهد مانند رفتن به پارك يا منزل فاميل و ... پاداش هاي مادي يعني دادن اشيا و وسايلي كه كوك دوست دارد به او بدهيم مانند خريد توپ ، عروسك و ...

 

 

براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك زير مراجعه كنيد :




www.heyvafamily.com/web/articles/view/249/انواع-پاداش-به-كودكان.html

 

 

جایز برای تشویق کودک ابزاری بسیار مؤثر در تربیت و پرورش آنها است. این جوایز می‌توانند به عنوان انگیزه‌های قدرتمندی برای کودکان عمل کنند و آنها را به انجام وظایف و فعالیت‌های مختلف ترغیب کنند. از طریق اهدای جوایز، کودکان می‌توانند به طور مستمر و مداوم از پیشرفت خود مطلع شوند و احساس موفقیت و ارزشمندی به دست آورند.

 

به عنوان مثال، جوایز می‌توانند به شکل اشیاء فیزیکی مانند اسباب بازی، کتاب یا لوازم تحریر داده شوند، اما می‌توانند به شکل تجربیات و فعالیت‌های خاص نیز اعطا شوند، مانند یک سفر به موزه مورد علاقه یا شرکت در یک فعالیت ورزشی. انتخاب مناسب جوایز برای کودکان بستگی به سن، علاقه‌ها و هدف‌های آموزشی آنها دارد. اهدای جوایز به کودکان به عنوان انگیزه‌هایی مثبت می‌تواند به تقویت خود اعتمادی و ارتقای مهارت‌های اجتماعی و تحصیلی آنها کمک کند و زمینه‌ای برای رشد و توسعه شخصیت آنها فراهم آورد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.