نشانه هاي افسردگي دوران كودكي
مضرات نداشتن سكس در افراد
علت هاي عقب افتادن پريودي چيست
شيوه هاي جلوگيري از سرطان
درمان تيك
اختلال نعوظ
پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

چگونه از تولد كودكان سندرم داون جلوگيري كنيم ؟

سندرم داون يك اختلال ژنتيكي شايع است و با توجه به اينكه سن بالاي مادر يكي از دلايل مهم در بروز سندرم داون مي باشد آگاهي از روش هاي غربالگري و تشخيصي براي جلوگيري از تولد كودكان سندرم داون اهميت زيادي دارد . 
به استناد سايت روانشناسي كودك فيليا ، چند روش براي تشخيص سندرم داون قبل از تولد وجود دارد كه درادامه به آنها اشاره مي كنيم : 

روش هاي پيشگيري از تولد كودكان سندرم داون شامل آزمايش آمنيوسنتز ، نمونه برداري از پرزهاي كوريوني و تجزيه خون مادر مي باشد . 

 

  1. آزمايش آمنيوسنتز : اين روش بعد از 14 هفتگي انجام مي شود ، سوزني توخالي را از طريق جداره شكم وارد رحم مادر مي كنند تا نمونه اي از مايع موجود در رحم مادر را به دست آورند و آزمايشات ژنتيكي انجام دهند . 
  2. نمونه برداري از پرزهاي كوريوني : اين روش در اوايل بارداري انجام مي شود . لوله نازكي از طريق واژن يا سوزني از طريق جداره شكم به رحم فرو برده مي شود و مقدار كمي از انتهاي يك يا چند پرزكوريوني برداشته مي شود و سپس سلول ها را از نظر ژنتيكي بررسي مي كنند . 
  3. تجزيه خون مادر : چون از ماه دوم حاملگي مقداري از سلول هاي جنين وارد خون مادر مي شوند مي توان از طريق آزمايش خون مادر به وجود نقص پي برد .  
براي مطالعه متن كامل مقاله روي لينك زير كليك كنيد : 



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.